Täna räägime sellest, millele tasub pöörata tähelepanu, kui valite lapsele esimest sõidukit, ning tuletame meelde, et meil on elektriautod ja mootorrattad 20% soodustusega.
- Vedrustus: mõjutab sõidu sujuvust auklikul ja muhklikul teel.
On olemas kaks varianti: sõltuv ja sõltumatu vedrustus. Esimeses on rattad omavahel ühendatud jäiga teljega, teise puhul saab aga üks neist kere suhtes liikuda ega mõjuta teise ratta asendit.
- Rattad: mida suuremad ja pehmemad nad on, seda mugavam on sõita.
Läbimõõt (suurus) on oluline. Mida suurem on diameeter, seda suurem ka kliirens ja järelikult ületab auto rohkem takistusi. Protektorid pole ka mitte ilu jaoks: mida võimsamad nad on, seda tõenäolisemalt läbib sõiduk mistahes maastiku.
Rattad võivad olla plastikust, kummist, kautšukist või kombineeritud. Plastik on halb variant. Sellised rattad on lärmakad ja kuluvad kiiresti ära. Kõlbavad ehk ainult pehmel muruplatsil sõitmiseks.
- Mootori võimsus: mida suurem see on, seda massiivsem auto.
Mida kõrgem on see näitaja, seda kauem saab laps ühe laadimisega sõita.
- Maksimaalne kandevõime, arvestatuna reisijate kogukaalus.
Tootjad ei soovita kandevõimet ületada, parem on osta elektriauto mõningase “kasvuvaruga”.
- Turvavööd.
Et põngerjas oleks istmel turvaliselt kinnitatud.
Kinnituskohtade arvu järgi eristatakse kahe-, kolme- ja viiepunktilisi turvavöösid. Kolme- ja viiepunktilised on traumaohutumad. Need tagavad lapsele mugavuse, teile aga hingerahu.
- Käivitus — nupust või võtmega.
See on juba kahe otsaga asi: ühest küljest vaadates on võti äärmiselt mugav— võtsid välja, pistsid taskusse ning keegi sõidukit käivitada ei saa; teisest küljest aga — nupp juba ära ei kao ja koju seda ka ei unusta.